"מפתחות הלב": הספר שלא יכולתי להניח מהיד

יונתן שורק 1 Comment on "מפתחות הלב": הספר שלא יכולתי להניח מהיד
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשנודע לי שידידי הסופר המוכשר מוישי ולדר הוציא לאור ספר חדש העונה לשם: "מפתחות הלב", ידעתי שזאת הולכת להיות חוויה מעניינת שאני חייב לעצמי. את ולדר אתם בוודאי כבר מכירים כסופר מחונן, סאטיריקן ופזמונאי, עורך המדור הסאטירי "פייק ניוז" בעיתון "בקהילה", ומחבר רב המכר לנוער, אבודים בזמן – אנטי אלקטריק שזכו וזוכים לאהדה רבה בציבור החרדי, הנאמן למורשת הארוכה של עם הספר.

וכך, מצאתי את עצמי בליל שבת ארוך של חורף,עם תום סעודת השבת המושקעת אותה הכינה אשתי האלופה, בבינג' חסר מעצורים של הספר המרתק והכתוב בדיוק מושלם. הילדים נמו את שנת הלילה, ואני יושב על הספה כשלצידי ספל תה חם, ענק ומהביל, והלב שלי נפתח לרווחה לרכבת ההרים המתגלגלת בקסם ובכישרון המיוחד בין עלילות סיפורי המופת של "מפתחות הלב".

באחד הסיפורים, הכתיבה המושחזת של מוישי ולדר, מעוררת לחיים צרור מפתחות שמספר את הסיפור של בעליו לאחר שאבד לו, זוהי טכניקת כתיבה שלא פגשתי יותר מדי, היא מעט מסוכנת אבל כשעושים את זה כמו שצריך זה ממש מוצלח!

בספר הזה, אתם תתחברו לסיפורו של מנקה החלונות שעובד במגדלי התאומים בזמן, בעת שהמטוסים מתרסקים לתוכם ותוך כדי האירוע המטלטל הזה, הוא מגלה את ילדותו הירושלמית מחדש, זה מרגש ומפעים לבבות.

סיפורם האמוני והמרתק של שבילי העיירה היהודית המזרח אירופאית קרימז'ניק מלפני 400 שנה, מקבלת את ביטוי בדמותו השחוחה של הקברן שמנסה להגן על בית הקברות מפני עדר הבהמות של הפריץ המקומי באמצעות דרך מקורית במיוחד. בסיפור נוסף, בקולמוס המוחזק ביד האמן, מבטא הסופר את סיפורו של נער השליחויות היהודי שדוהר על סוסו הנאמן במרחבים הזהובים של המערב הפרוע בשבאמתחתו חבילה יקרה מאוד.

לסיכום, קריאת הספר "מפתחות הלב" היתה עבורי תענוג צרוף שלא יכולתי להניח מהיד עד לשעות ליל השבת המאוחרות. הוא מצליח בסגנונו המושחז המשעשע מחד ומאידך ופיוטי ומרגש מאידך לגעת בלבבות ולפלס דרך בין תמונות נבחרות, קטעי אמונה ומקורות יהודיים היסטוריים במסע אל נבכי חדרי הלב ומבט מעמיק אל לבטי והתחבטויות הנפש.

"מפתחות הלב" של הסופר משה ולדר, הוא בדיוק הספר עבורכם. קנו אותו, אם לא לעכשיו אז לחגים הקרבים ועשו טובה ענקית לעצמכם. הקישור לרכישה כאן



1 תגובות

מיין תגובות